Wiedzę i praktyczne umiejętności szkoleniowe zdobyłam jako wieloletni dyrektor sprzedaży i dyrektor operacyjny w spółkach zależnych AGORY SA.
Z wykształcenia jestem ekonomistą (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), psychologiem biznesu ( Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie) oraz trenerem biznesu (Akademia TROP dla trenerów biznesu i coachów w Warszawie). Brałam również udział w wielu szkoleniach z zakresu zarządzania prowadzonych m.in. przez Konsultantów z COX GROUP USA, Dynargie Poland i ERNST&YOUNG.
Jestem wpisana na listę doradców CSR rekomendowanych przez PARP oraz sygnatariuszką Karty Różnorodności.
Doświadczenie
Zarządzałam skutecznie organizacjami od 40 do 180 osób, prowadziłam sukcesem grupy projektowe i restrukturyzację spółek. Moi współpracownicy osiągali spektakularne sukcesy zawodowe.
Specjalizuję się w doradztwie i szkoleniach z zakresu zarządzania sprzedażą i tworzenia skutecznych działów handlowych, efektywnej obsługi klienta, komunikacji, tworzenia kodeksu etyki w organizacjach oraz dobrych praktyk zarządczych.
Wyznaję zasadę, że w ludziach ukryty jest potencjał i wiedza, a skuteczny menedżer potrafi właściwie je wykorzystać wspierając oraz rozwijając talenty współpracowników.
Referencje firmowe
Firmowe Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Polskie Radio S.A.
Zastępca Dyrektora Agencji Reklamy
Kamila Wałczyk
Firma szkoleniowa RELATIONS Maria Pawłów prowadziła dla Agencji Reklamy Polskiego Radia szkolenia z zakresu zarządzania i kierowania zespołem – warsztaty umiejętności menedżerskich. Łącznie przeprowadzone zostały 3 szkolenia w okresie (2010-2011). Wszystkie były opracowane specjalnie dla Agencji Reklamy zgodnie z naszymi oczekiwaniami i potrzebami.Warsztaty proszadzone przez Marię Pawłów były na wysokim poziomie merytorycznym oraz z nastawieniem na osiągnięcie konkretnych efektów – rozwój kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej w ramach struktury odpowiedzialnej za pozyskiwanie i obsługę budżetów reklamowych.
Czytaj całośćZwiń
Radio Wrocław S.A.
Dyrektor Marketingu i Promocji
Piotr Cugier
Pani Maria Pawłów przeprowadzała dla Polskiego Radia Regionalnej Rozgłośni we Wrocławiu cykl szkoleń w latach 2010-2011. Szkolenia dotyczyły tematów efektywnej obsługi Klientów, negocjacji, zbijania obiekcji i komunikacji w zespole.Pani Maria przeprowadzila dla nas 6 szkoleń (kazde dla 15 osób z działów marketingu i promocji). W związku z bardzo wysoką oceną i skutecznością przeprowadzonych warsztatów, planujemy dalszą współpracę w kolejnych latach. Nasi pracownicy doceniają doświadczenie, profesjonalne doradztwo oraz skuteczne podpowiedzi w trudnych zawodowo sytuacjach. Dużą zaletą Pani Marii Pawłów jest umiejętność przekazania wiedzy, poparta latami praktyki. Zaangażowanie Trenerki i przygotowanie szkolenia zawsze były na najwyższym poziomie. Polecamy współpracę z Panią Marią Pawłów.
Czytaj całośćZwiń
Polskie Radio S.A.
Zastępca Dyrektora Agencji Reklamy
Kamila Wałczyk
W 2010 roku na zlecenie Agencji Reklamy Polskiego Radia Firma RELATIONS Maria Pawłów przeprowadzała audyt sprzedaży w obszarze optymalizacji procesu sprzedaży i budowy działu handlowego. Wyniki audytu wymiernie przyczyniły się do opracowania i wdrożenia modyfikacji w sposobie pracy działu sprzedaży, w zakresie nowego podziału kompetencji oraz jakości pracy innych działów funkcjonujących w ramach Agencji Reklamy.Audyt obejmował między innymi ocenę postawy i kompetencji poszczególnych pracowników i całych działów, był także podstaa do opacowania cyklu dedykowanych szkoleń handlowych i menedżerskich.
Czytaj całośćZwiń
INFOR Training sp. z o.o.
Prezes Zarządu
Jolanta Adamczyk
RELATIONS Maria Pawłów współpracowała z INFOR Training Sp. z o.o. od września 2009 r. do listopada 2012 r. Zakres zadań związany był z doradztwem w zakresie głębokiej restrukturyzacji Spółki obejmującej :
audyt organizacyjny i sprzedażowy zespołu
analizę portfela Klientów
analizę produktów oraz procesu sprzedaży
opracowanie nowego modelu biznesowego Spółki
wdrożenie i monitoring wypracowanych z zespołem rozwiązań.
Jako doradca Pani Maria wykazała się szeroką wiedzą biznesową dotyczącą nie tylko wskazanych obszarów, ale również optymalizacji kosztów spółki. Posiadane przez nią umiejętności interpersonalne przyczyniły się poprawy wizerunku Organizacji u Klientów i Dostawców oraz atmosfery w zespole.
W wyniku prowadzonych działań Spółka otrzymała certyfikat ISO 9001 jako potwierdzenie jakości świadczonych usług oraz wysokich standardów pracy.
Pani Maria Pawłów to osoba samodzielna i zaangażowana zarówno w pracę jak i w życie firmy. Sprawdzała się jako doradca zarówno w sytuacjach wymagających indywidualnego wysiłku, jak i w pracy zespołowej.
Polecam współpracę z Marią Pawłów.
W razie potrzeby z przyjemnością udzielimy dokładniejszych informacji na jej temat.
Czytaj całośćZwiń
INFOR PL sp. z o.o.
Członek Zarządu
Jan Jaworowski
Maria Pawłów to jeden z najlepszych managerów z jakimi miałem przyjemność pracować. Ma ogromną wiedzę i doświadczenie z zakresu zarządzania i sprzedaży, udowodniła to wielokrotnie w praktyce odnosząc liczne sukcesy komercyjne w przedsięwzięciach którymi kierowała. Maria jak każdy wybitny manager potrafi dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami, z czego skwapliwie korzystałem
Czytaj całośćZwiń
Radio Gdańsk S.A.
Dyrektor Biura Marketingu i Reklamy
Marcin Dybuk
[..] Maria Pawłów przeprowadzia w Dziale Marketingu i Reklamy Radia Gdańsk szkolenia z zakresu procesu sprzedaży. Wiedza, którą podzieliła się z nami Pani Maria, była wszechstronna, dotyczyła bowiem nie tylko skutecznych metod pracy i jej organizacji, usystematyzowania naszych doświadczeń zawodowych, ustalenia hierarchii działań, ale także psychologii pracy, empatii w stosunku do klienta, siebie nawzajem oraz niewerbalnych sposobów komunikacji.
Zajęcia prowadzone przez Panią Marię były interesujące i budujące, a zaproponowane ćwiczenia-odkrywcze i ciekawe. Ze zdobytych podczas spotkania umiejętności i wiedzy skorzystaliśmy natychmiast po jego zakończeniu. To materiał praktyczny, łatwy do przyswojenia a po wdrożeniu w życie – efektywny.
Współpraca z Panią Marią była bardzo przyjemna a atmosfera, którą zbudowała podczas szkolenia, ciepła i wręcz intymna. Uczestnicy nie mieli zahamowań, by szczerze rozmawiać o trudnościach w pracy, dzięki czemu na bieżąco rozwiązywaliśmy wszelkie problemy.
Czytaj całośćZwiń
INFOR Training sp. z o.o.
Prezes Zarządu
Jolanta Adamczyk
RELATIONS Maria Pawłów w ramach podjętej współpracy prowadziła szkolenia dla działu sprzedazy oraz coaching sprzedażowy konsultantów ds. sprzedaży szkoleń i menedżerów ds. szkoleń. Zakres prac związany był bezpośrednio ze sprzedażą produktów i usług INFOR Training sp. z o.o. i obejmował:
komunikację w zespole
tworzenie standardów sprzedazy i opis procesu sprzedaży
naukę budowania portfela klientów i jego analizy
zbijanie obiekcji klientów
negocjacje handlowe
obsługę posprzedażową wraz z nauką budowania długofalowych relacji z klientem
spotkania bezpośrednie konsultantów i menedżerów z klientami i udzielanie informacji zwrotnej po rozmowach
Jako treber i coach Pani Maria dysponuje praktyczną wiedzą biznesową i sprzedażową oraz potrafi przekazać ją zespołowi. Szkolenia prowadzi w formie warsztatów bazując na case study z realnych w danej branży sytuacjach. Jest osobą zaangażowaną o wysokiej kulturze osobistej, dbająca o dobre relacje zawodowe.
Polecam szkolenia z Marią Pawłów
Czytaj całośćZwiń
Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury
Zastępca Dyrektora Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury
Adam Czerwiński
Zaświadczam, że Pani Maria Pawłów przeprowadziła na rzecz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury szkolenia dla urzędników sądów .
Przedmiotem zajęć były następujące tematy:
1. Rola stereotypów i przekonań oraz ich wpływ na jakość i profesjonalizm obsługi klienta
2. Struktura profesjonalnej rozmowy z klientem
3. Autoprezentacja, czyli budowanie pozytywnego wizerunku siebie i firmy w kontakcie z interesantem (elementy mowy niewerbalnej – zachowania niewłaściwe a preferowane i wzorcowe)
4. Skuteczna komunikacja, jako profilaktyka zapobiegania trudnym sytuacjom
w obsłudze interesanta
5. Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych
6. Specyficzne problemy obsługi klienta:
7. Umiejętność i czytelność przekazywania decyzji sądu niekorzystnych dla stron postępowania
8. Obsługa klienta niewidomego lub słabo widzącego oraz niesłyszącego lub słabo słyszącego.
Zajęcia obejmowały łącznie 32 godziny lekcyjne i zostały przeprowadzone w dniach 13-15 listopada oraz 11-13 grudnia 2013 r. W ankietach ewaluacyjnych wypełnianych po zakończeniu szkoleń wykładowca został bardzo wysoko oceniony przez uczestników, średnia ocen 5,65 w skali od 1-6.
Indywidualne Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Vision & Team
Elwira Kruszelnicka
Szkolenia z Marią Pawłów pozostają głęboko w pamięci. Jej bogate doświadczenie menadżerskie i wielka charyzma sprawiają, że zajęcia są bardzo praktyczne i niezwykle interesujące. To doświadczenie w połączeniu z dużą otwartością, kontaktowością, empatią oraz kreatywnością i rzetelnością, są dla mnie najważniejszymi cechami dobrego trenera, dlatego polecam szkolenia z jej udziałem.
Czytaj całośćZwiń
Kancelaria Radcy Prawnego
Ewa Lewszuk
Po ponad dziesięciu latach współpracy, cieszę się, że mam okazję podzielić się moją opinią dotyczącą Pani Marii Pawłów: Jej wyjątkowa rzetelność, odpowiedzialność i profesjonalizm dorównują posiadanym przez Nią cechom nie mniej istotnym, a coraz rzadszym w biznesie: ludzkiej życzliwości i uczciwośc
Czytaj całośćZwiń
Phoenix Press
Adam Michrowski,
Charyzmatyczny manager i trener. Niezwykła skuteczność i konsekwencja w realizacji zadań. To Maria Pawłów
Czytaj całośćZwiń
INFOR Training sp. z o.o.
Zuzanna Kuźma
Za ogrom przekazanej wiedzy; umiejętność słuchania i trafne rozwiązania; za optymizm i wiarę przede wszystkim w człowieka – DZIĘKUJĘ. Byłaś dla mnie nauczycielką, której nigdy się nie zapomina i darzy ogromnym szacunkiem, przez resztę życia
Czytaj całośćZwiń
INFOR Training sp. z o.o.
Katarzyna Kraska-Sadokierska
Z Maria Pawłów współpracowałam przez okres ponad dwóch lat. Oceniam ten czas jako najlepszy w całej karierze zawodowej! Zapał, entuzjazm, cierpliwość i konsekwencja to kropla w morzu zalet Marii. Z całą powagą nazywam ją swym mentorem, który uświadomił mi, jakie pokłady możliwości we mnie drzemią
Czytaj całośćZwiń
In-House Managers
Piotr Woźniak
Marię poznałem w czasie, gdy zarządzała sprzedażą w dużej korporacji z wieloma oddziałami w całej Polsce. Na początku pracy poznałem też wielu jej podwładnych. Bez względu na to, czy oceniali ją ludzie z Gdańska, Wrocławia, czy Poznania, ocena była taka sama: niezwykle zaangażowana, swoim stylem pracy sprawiająca, że nawet niezbyt miłe projekty rozwiązywały się «same». W kolejnych latach współpracy z Marią przekonałem się, że się nie mylili
Czytaj całośćZwiń
BNP Paribas S.A. Odział w Polsce
Monika Solińska
Silne zaangażowanie, odpowiedzialność i dążenie do doskonałości najpełniej opisują Marię w działaniu
Czytaj całośćZwiń
ITR Doradztwo i Szkolenia
Krzysztof Jasica
Skuteczna w działaniu, wytrwała w poszukiwaniach, wspierająca w relacjach
Czytaj całośćZwiń
Doradztwo i interwencja kryzysowa
Monika Krzemieniewska
Marysia Pawłów to mistrzowskie połączenie talentów organizacyjnych z empatią i otwarciem na potrzeby drugiego człowieka
Maria ceni kontakt z ludźmi, jest serdeczna i cierpliwa, w sposób subtelny uruchamia pokłady ludzkiego potencjału.
Czytaj całośćZwiń
AMS S.A.
Małgorzata Augustyniak
Maria jest osobą komunikatywną i otwartą na nowe znajomości, doświadczenia, sytuacje. Z entuzjazmem podchodzi do wszystkiego, co robi i czym się interesuje, chętnie poszerza własne horyzonty inspirując do tego innych.
Czytaj całośćZwiń
INFOR Training sp. z o.o.
Anna Niedziółka
Maria dostrzega potencjał i talent w każdym człowieku a także pomaga go wydobyć i rozwinąć. Jest mentorem i przewodnikiem. Pobudza do działania, stawiania wyzwań i celów oraz wspiera w ich realizacji. Cechuje ją indywidualne podejście do każdego pracownika. Współpraca z Marią opiera się na jasnych, prostych i uczciwych zasadach. To osoba o bardzo wysokiej kulturze osobistej oraz niezłomnych wartościach, którym hołduje zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Jest pełna ciepła, empatii, cierpliwości i zrozumienia. Te wszystkie cechy interpersonalne oraz umiejętności zawodowe sprawiły, że praca z Marią była moją najlepszą przygodą zawodową”.
Czytaj całośćZwiń
INFOR Training sp. z.o.o.
Justyna Baryła-Rychert
Spotkanie z Marią było najlepszą rzeczą jaka mi się przydarzyła. To skuteczny menedżer, który potrafi wydobyć z ludzi najlepsze cechy, specjalista, który swoim zaangażowaniem zarażał resztę zespołu, a prywatnie wyjątkowa osoba.